La cultura és un bé essencial

Segons la RESOLUCIÓ SLT/2620/2020, de 25 d’octubre del DOC, les activitats culturals podran finalitzar a les 22 h i es permetrà el retorn dels assistents entre les 22 i les 23 hores.
Guarda la teva entrada, és el teu justificant de l’exepció a la restricció horària.

Gràcies per confiar en el teatre!

hacerse el muerto

oriol bertan - EMERGENTS 2020

Pendent de reprogramar

Edat recomanada

+18

Durada

90m

Idioma

Castellà

Oriol Bertran obre la Mostra de Creadors Emergents amb una història centrada en la Barcelona del 92.

El Lucas, un autor d’èxit al 2020, comença a recordar la seva vida a la Barcelona posterior a la mort de Franco, fins arribar a la seva trobada amb el Javier, un noi que li presentarà una versió alternativa de la vida a la ciutat. 

El Teatre Eòlia es consolida com un espai dedicat als nous talents. Les diferents Mostres d’Emergents, repartides durant la temporada, volen ser un aparador del que les noves fornades d’Intèrprets i Creadors volen manifestar al món. Un primer trampolí per a la visibilitat vinculat als treballs de final de carrera dels estudiants d’ESAD Eòlia.

La ciudad se define a través de sus narrativas, las cuales ‘’nos devuelven una ciudad más compleja y esquiva, pues se redefine constantemente por los textos, las historias, la memoria’’.

Rafael M. Mérida Jiménez a "Transbarcelonas: Cultura, genero y sexualidad en la España del siglo XX".

“A l’estiu del 2019 vaig començar el meu procés de recerca per escriure un projecte sobre una parella de dos nois gais que aprenen a conviure amb el VIH d’un d’ells durant l’Espanya de la Transició; la primera llavor d’aquest projecte va néixer fa un parell d’anys, però aleshores jo no tenia el coneixement per afrontar-lo amb tota la seva complexitat, tant emocional com política.

Parlar del VIH o de la SIDA aquí a Espanya és parlar inevitablement de la Transició, de l’amnèsia col·lectiva a què es va forçar a la societat per sortir del franquisme i, sobretot, de l’oblit al qual s’ha condemnat a totes aquelles persones que sortiren dels estrets marges de la narrativa oficial durant aquest període. A mesura que anava acumulant recerca sobre les vides del col·lectiu LGTB+ aleshores, sabia que també havia de parlar de Barcelona, la ciutat on el meu relat s’esdevenia, i parlar dels seus carrers i de les seves històries i records, molts d’aquests reorganitzats, polits o fins i tot esmicolats de la mateixa manera que la memòria col·lectiva a Espanya ho va ser, tot en nom d’un progrés que, malauradament, va deixar als menys afortunats enrere.

Barcelona va ser escollida seu dels Jocs Olímpics del 92 al 1986, mentre l’epidèmia de la SIDA s’escampava pels carrers de la ciutat, i l’estratègia comuna en aquells moments va ser el silenci, convertint el rècord de les víctimes en quelcom privat, aliè a la narrativa oficial de les Institucions d’aquella època. Com diu un dels personatges a aquesta obra, jo no pretenc ser la veu de ningú, no vull ser una autoritat en cap dels temes que es tracten a la peça: el meu únic objectiu és encendre una espurna, mostrar només una petita part de la història LGTB+ a Barcelona per, possiblement, ajudar-nos a tots i totes a qüestionar-nos el present i construir un futur millor.”

Oriol Bertran

Etiqueta’ns i segueix-nos a les xarxes:

#mostradinterpretsemergents 

@eolia_esad @teatreolia 

 

Horaris i passis

Divendres i dissabte a les 20h.
Diumenge a les 18h

El Teatre Eòlia és un espai segur. Fes una ullada AQUÍ a les mesures de seguretat per a la prevenció de la COVID-19

 

Preus de les entrades

  • General Anticipada 12€
  • Carnet d'Estudiant i Fundació Miranda 7€

    Cal presentar l'acreditació a taquilla

*La entrada general te un increment de 2€ si es ven a taquilla.

També et pot interessar