De Carlo Goldoni Comèdia en 5 actes, en vers, estrenada el 1751.
El mateix Carlo Goldoni, a les seves Memòries, explica que és el que li va fer fixar-se en la figura de Molière per tal de dedicar-li la seva primera obra en versos martelliani (alexandrins): “Dues anècdotes de la seva vida privada me’n van donar l’argument. L’una és el seu projectat casament amb Isabelle, que era filla de la Béjard; i l’altra la defensa del seu Tartuffe. Aquests dos fets històrics s’ajusten tan bé l’un a l’altre, que la unitat d’acció queda perfectament observada”. Nosaltres, també hem aprofitat l’avinentesa per posar el Tartuf de Molière en escena. La pirueta bé s’ho val, oi?
La Companyia del Vers Retrobat (fins ara, Jove Companyia de Teatre en Vers de Barcelona, i anteriorment LaVucal) torna a organitzar, aquesta tardor i amb la col·laboració d’Eòlia ESAD i del Teatre Eòlia, el FESTIVAL DE TEATRE EN VERS DE BARCELONA, el FEST(I)VERS, en la segona edició. La companyia hi estrenarà: El Tartuf de Molière i Molière de Goldoni.
En aquest edició, i després d’haver posat en escena amb anterioritat, peces com El Cid de Corneille, Fedra de Racine i El Despit amorós de Molière, la companyia estrena dues comèdies, una originàriament el Set-Cents francès (1667) i l’altra, el Vuit-Cents italià (1751). Encetem el FEST(I)VERS 2019 amb el Tartuf, de Jean-Baptiste Poquelin (Molière) i el tanquem amb la peça Molière, de Carlo Goldoni. Ambdues peces van ser escrites pels seus autors en versos alexandrins (la de Goldoni, en versi martelliani, per ser més precisos.)