Cançons que acaben en fade out

Beca Odisseu 2022

La Copla de Wisconsin

Del 30/11/22 al 04/12/22

Edat recomanada

+13 anys

Durada

80 min

Idioma

Català i castellà

Per què associem Rocío Jurado amb l’Espanya cañí i Alaska amb la contracultura dels vuitanta quan “la más grande” va cantar a l’empoderament i a la masturbació femenina, mentre que Olvido Gara fa anys que col·labora amb la ràdio de la Conferència Episcopal? Té a veure amb l’apropiació que va fer el franquisme de la cançó espanyola? Té a veure amb el model de dona que projecta cada artista i el públic al qual es dirigeix? Té a veure amb qüestions musicals, estètiques o de classe? Cançons que acaben en fade out intenta respondre aquestes preguntes des de l’escena, convertint una recerca musicològica en una conferència performativa amb mirada feminista, ànima folklòrica i música en directe.

Una conferència performativa i cantada sobre feminisme i dissidència sexual en la música de la Transició espanyola. Un projecte guanyador de la Beca Odisseu Eòlia i+D 2022.

Si ens preguntem per la banda sonora de la Transició espanyola, és probable que moltes de nosaltres pensem en la música de "la movida madrileña": des del punk-rock d'Alaska y Dinarama i Kaka de Luxe al tecno-pop de Mecano i Tino Casal, entre altres referents. Les cançons d'aquests grups estan associades a missatges més o menys explícits de transgressió, progressisme i llibertat. Pertanyen a un imaginari que s'allunya radicalment de la caspa, el puritanisme i els valors tradicionals vinculats a la música espanyola durant el franquisme.

Però què passa amb la música d'altres artistes que també acaparaven les llistes d'èxits d'aquests anys, com Rocío Jurado, María Jiménez o Mari Trini? Aquestes figures de la cançó popular no proposen grans ruptures estètiques i musicals, sinó que, hereves de la copla, la balada romàntica i la cançó d'autor, van llaurar la seva trajectòria en camins que ja s'havien obert i conreat en dictadura. No obstant això, en l'àmbit temàtic i discursiu, moltes de les seves cançons vehiculen missatges protofeministes que no només van deixar una profunda empremta en el gran públic de l'època, sinó que, ara per ara, continuen sent reivindicades pel feminisme interseccional i la lluita LGTBIQ+.

Segueix-nos a les xarxes:

@teatreolia #CanconsQueAcabenEnFadeOut #BecaOdisseu2022

Playlist de l'espectacle

Horaris

De dimarts a divendres a les 20h.
Dissabte a les 17h i a les 20h.
Diumenge a les 18h.

Preus

  • Entrada general (taquilla) 20€
  • Entrada general anticipada (venda web) 17€
  • Carnet de biblioteques 16€

    Compra en línia a través de codi promocional. Imprescindible presentar l'acreditació a taquilla.

  • Estudiants d'arts escèniques
    Menors de 35 anys
    Persones amb diversitat funcional
    15€

    Imprescindible presentar l'acreditació a taquilla.

  • Comunitat Batega 14€

    Imprescindible presentar l'acreditació a taquilla.

  • Dia Eòlic 7€

    Descompte només aplicable a la comunitat eòlica (estudiants i graduats). Només dimecres i dijous, 6 entrades anticipades per sessió.

*Despeses de gestió (1€) no incloses.

També et pot interessar

Política de Privacidad Política de Cookies Términos y Condiciones