[row][column size=”one-third”]
[/column][column size=”one-half”]
L’Òpera està en perill d’extinció
La manca d’estratègies a l’hora d’apropar-la a les noves generacions i al públic en general li han conferit una trista imatge de música prohibida per a la majoria: elitista, inaccessible i llunyana. El desconeixement comporta inevitablement el desinterès i el prejudici, impedint gaudir de la més potent i aclaparadora expressió musical mai creada per l’Home. L’òpera i, més concretament, l’ària operística, representen el pinacle de l’emoció escènica, el clímax d’aquell personatge captiu d’una onada de passions tan intensa que només pot expressar-ho cantant amb total’ànima. Això és l’òpera, històries de grans amors i profundes tragèdies, una música intensa que travessa l’espai en un segon i s’enfonsa com un punyal en el cor de l’oient….la sensibilitat i potencia desplegades per Verdi, Wagner o Puccini.
#ÒperaGlam és un intent de reconciliar al públic profà amb la bellesa colpidora d’aquesta música que, no només no és inaccessible, sinó que ens pertany a tots. [/column][/row]
[row][/row]
[row][column size=”one-third”]
Òpera Entre Bambolines
13 de novembre 2018 a les 20:30h
Alba María Martínez (Soprano Lleugera)
Laura Gibert (Soprano Lírica)
Laura Tena (Soprano)
Maider Lasa (Mezzosoprano)
Ángel Baile (Tenor)
Pianista Laura Pérez de Tudela
Direcció escènica Jesús Fernández
[/column][column size=”one-third”]
Molt sovint el públic se’ns mostra encuriosit per conèixer tot allò que no es veu i succeeix abans, durant o desprès d’una actuació. Voleu saber, doncs, què passa darrere les cortines de l’escenari mentre veieu la funció? O fins i tot abans de la representació, durant els assaigs? O si encara anem més enrere, durant el procés de creació?
No és fàcil mostrar-se en la intimitat (prou que ho sabeu) però tot jugant a ser sincers hem acabat despullant-nos (fins on ens hem atrevit). Vindreu a mirar? Cal advertir-vos, doncs, que de passada haureu d’escoltar unes quantes cançons
[/column][column size=”one-third”][/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Paisajes sonoros
4 de desembre del 2018 a les 20:00h
Cant Cecilia Mazzufero
Piano Gustavo Llull
Paisatge visual Clementina Kura-Kura
Posada en escena Javier Ariza
[/column][column size=”one-third”]
Un viatge a través del temps que ens portarà per paisatges que potser no coneixíem o, en tot cas, a aquells indrets que ens aporta la música.
Paisatges i universos que expliquen històries de diferents èpoques i contextos: la tardor francesa, la primavera catalana, l’estiu alemany, l’enyor de la terra italiana, la posta del sol, les nits estrellades, les llunes en dansa, s’eleven i s’amaguen al fons dels turons, sensacions d’eternitat, d’alegria, melancolia, enamorament, tristor… Tot allò que genera explorar un indret, sentir els seus aromes i saber veure els gestos que ens brinda la natura Tal com si estiguéssim dins d’un quadre de Vincent Van Gogh.
[/column][column size=”one-third”][/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Winterreise
26 de febrer del 2019 a les 20:30h
Música: Franz Schubert
Poemes: Wilhelm Müller
Veu: Jesús Fernández (baix-baríton)
Piano: Maria-Neus Devesa
Fotografies: Leo Canet
[/column][column size=”one-third”]
Winterreise (Viatge d’hivern) és un conjunt de 24 poemes de Wilhelm Müller que Franz Schubert va musicar durant els dos darrers anys de la seva vida. El cicle consta de dues parts de 12 Lieder cadascuna. Els 12 primers poemes de Müller aparegueren el 1822-1823 com a “Wanderlieder von Wilhelm Müller. Die Winterreise. In zwölf Liedern” (Cançons de viatge de Wilhelm Müller. Viatge d’hivern. En dotze cançons).
El 1824 es publicaren tots 24 en la col·lecció “Gedichte aus den hinterlassenen Papieren eines reinsenden Waldhornisten. Lieder des Lebens und der Liebe” (Poemes dels papers llegats per un corneta forestal errant. Cançons de la vida i l’amor).
Schubert, composà la música de la primera part el febrer de 1827 i la resta l’octubre del mateix any.
La partitura original va ser escrita per a tenor i piano, de la qual se n’ha fet nombroses adaptacions.
Winterreise expressa les reflexions d’un home mentre vaga sol entre paisatges nevats, després que la seva estimada ha decidit trencar la relació.
[/column][column size=”one-third”][/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Gabinetexpress @Sketxoslírics
19 de març del 2019 a les 20:30h
Lucía Méndez (soprano)
Belén Vaquero (soprano)
Alexeider Pérez (tenor, actor, viola)
Valentín Miralles (baix)
Pianista: Alberto Palacios
Assessorament musical: Assumpta Coma
Il•luminació: Roger Guinot
Regiduria: Maria Sánchez de Prado
Imatge: Bocabellapro
Ajudantia de producció: Sebastià Bover
Producció: Musicaaescena
Dramatúrgia i direcció escènica: Susana Egea
[/column][column size=”one-third”]
Fragments d’òperes còmiques, A Gabinetexpress, els personatges còmics femenins, sovint relegats als rols de dames, criades o cortesanes agafen una altra dimensió. Gabinetexpress @Sketxoslírics és el segon dels muntatges amb què rendim homenatge al treball que Constantin Stanislavski iniciava el 1918 en el gènere operístic, i que posaria, en els següents anys, les llavors del seu Estudi d’òpera; aviat es parlaria dels “esquetxos de Stanislavski” que permetien viure les escenes operístiques de forma veritable i impactant. Recordem aquest centenari amb una nova generació d’intèrprets, que assumeixen amb força l’escena operística d’avui
[/column][column size=”one-third”]
[/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Musica proibita
30 d’abril del 2019 a les 20:30h
Mezzo-soprano: Kimiyo Nakako
Piano: Nuria Sleiva
Violí: Yayoi Kagoshima
Actor: Marcel Clement
Direcció Musical: Trio Aver Plaisir
Direcció escènica: Victòria Boixadera
Dramatúrgia: Marcel Clement
Ajudant de direcció: Christian Paretas
Disseny de llums: Anna Espunya
Escenografia i vestuari: La Companyia
Disseny gràfic: Linhart
Premsa i comunicació: Teatre Eòlia
Producció Executiva: La Companyia
[/column][column size=”one-third”]
Un teatre abandonat. Un home es perd en la nostàlgia i seu a la banqueta d’un vell piano.
Metre toca suaument una maldestra melodia, el món de la música torna a ell amb la força de la seva joventut, i una veu dibuixa els paisatges operístics que guarda dins la seva ànima.Una música que transcendeix el temps i les emocions, una música tan intensa que, en molts aspectes, desafia els límits de la contenció; una música que, per intensa i íntima, gairebé podria considerar-se música prohibida.
[/column][column size=”one-third”]
[/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Tres dames i un senyor
enamorat
7 de novembre 2017 a les 20:30h
Joves Talents d’Eòlia lírics i el Liceu:
Alba Martínez i Laura Gibert (sopranos)
Àngel Baile (tenor)
Laura Pérez (piano)
Jesús Fernández (direcció)
Amb la col·laboració de Griselda Ramón
COMPRAR ENTRADA
[/column][column size=”one-third”]
“Cantar, estimar, quines coses tan dolces!”
Tres dames i un senyor enamorat proposa un viatge a través de les escenes més emblemàtiques del món de l’òpera per viure en primera persona totes les facetes de l’amor: l’amor propi, l’amor d’una mare, l’amor de dos amants però, sobretot, l’amor per la música.
[/column][column size=”one-third”][/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Cristinas Lyric: Amore, amour,
Liebe. Sentiments d’una dona
12 desembre 2017 a les 20:30h
Cristina Escolà i Cristina Fernádez Igea (sopranos)
Olga Kobekina (piano)
COMPRAR ENTRADES
[/column][column size=”one-third”]Una dita popular diu que l’amor és un episodi dins la vida dels homes i és la vida de les dones. És per això que, essent dones com som, no podíem deixar de dedicar un concert a l’amor. Sentiment que, com el desamor, ha estat font d’inspiració d’algunes de les millors obres de l’art universal. I no és per a menys, doncs, és una força poderosa que fa sorgir el millor i també el pitjor d’aquells que cauen sota el seu influx. Per amor un és capaç de dur a terme les més agosarades gestes superant-se a si mateix, fent ús de tots els encants i tècniques possibles per tal d’aconseguir l’ésser estimat. Per amor, hom és capaç d’odiar, de mentir, de perdre el seny. Per amor, hom és capaç de matar fins i tot de morir.
[/column][column size=”one-third”][/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Ombra leggera o il Legato d’Elvira
27 febrer 2018
Anna Feu (soprano)
Akiko Nomoto (piano)
Direcció i dramatùrgia: Manuela N. Lorente
COMPRAR ENTRADA
[/column][column size=”one-third”]Elvira de Hidalgo (nascuda com a Elvira Juana Rodríguez Roglán, a Valderobres–teruel, al 1891) és una figura oblidada avui en dia, tot i que la seva personalitat precursora va protagonitzar una gran part dels esdeveniments operístics del segle XX.
Soprano, renovadora del repertori operístic i gran pedagoga, Elvira d’Hidalgo torna a un escenari per a reclamar el seu lloc dins l’imaginari col·lectiu d’avui.
[/column][column size=”one-third”][/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
O pazzo desire!
Òpera Emergent
17 d’abril 2018
Joves talents:
Albert Cabero, baríton
Lluís Calvet, baríton
Carlos Arturo Gómez, tenor
Elena Plaza, soprano
Belén Vaquero, soprano
Mireia Tarragó, soprano
Alexeider Pérez, actor i viola
Pianista: Èric Varas
Assesorament dramatúrgia musical i dicció italiana: Daniela de Marchi
Dramatúrgia i direcció escènica: Susana Egea
COMPRAR ENTRADES
[/column][column size=”one-third”]
Aquest cop, el cicle #Òpera Glam ens brinda un espectacle on personatges hereus de la Commedia dell’arte ens sedueixen i ens endinsen en el seu entramat d’objectius amorosos. Ho fan de la mà de compositors com Mozart, Cimarosa, Donizetti els quals coneixen com immergir-nos, amb la seva música, en un univers ple de viva teatralitat.
O pazzo desire! Sketxos Lírics també és un homenatge a Konstantin Stanislavski. El treball operístic del director d’escena, iniciat el 1918, posa les llavors del que serà el seu “Studio d’Opera”. En el món de l’òpera aviat es parlaria dels “esquetxos de Stanislavski” els quals permetien viure les escenes de forma veritable i impactant. L’espectacle vol celebrar aquest centenari amb una nova generació d’intèrprets els quals assumeixen amb força l’escena operística d’avui.
[/column][column size=”one-third”][/column][/row]
[row][column size=”one-third”]
Parelles embolicades
25 de juny 2018
Marta Fiol (mezzosoprano)
Jordi Cortada (tenor líric)
Manuel Ruiz (piano)
COMPRAR ENTRADES
[/column][column size=”one-third”]
Un recorregut pel món líric de finals del segle XIX i els seus embolics amorosos. Visitarem la «Carmen», de Bizet i el «Werther», de Massenet, així com el famós quartet de Rigoletto, entre d’altres. Finalitzarem amb una pinzellada del món de la sarsuela.