Presentem la temporada 24/25 al Teatre Eòlia

El Teatre Eòlia presenta la temporada 24/25

Un calidoscopi de teatre social, memòria històrica i nous llenguatges teatrals

Barcelona, 10 de setembre de 2024. Ahir al vespre, el Teatre Eòlia va encetar la seva nova temporada 24/25. Ho va fer amb la reestrena de Not My Monkeys, espectacle que recupera de la programació GREC 24. L’obra, firmada per Manel Moreno, dirigida per Martí Torras Mayneris i interpretada per Rafa Delacroix, Diana Gómez/Laura Daza i Georgina Latre (42KM),  tracta la tirania de la felicitat en el món laboral i els moviment sindicalistes. L’espectacle restarà en cartell fins el 29 de setembre. A partir d’aquí, continua una nova temporada basada en la línia ja fidedigna del Teatre Eòlia, de teatre de compromís social, memòria històrica i nous llenguatges teatrals.

EL MEU GERMÀ, BERNARD

(01/11/24 – 17/11/24) Després del tàndem de La Segona Millor (Beca Odisseu 2021), Ester Villamor i Berta Giraut presenten El meu germà, Bernard, una adaptació del text Lettres de Bernard-Marie Koltès. Un homenatge a la mort del germà a través d’un llenguatge teatral híbrid i la poètica de Koltès: la Soledat, l’amor a l’Altre i la Bellesa d’allò desclassat.

CRÒNIQUES DEL BARRI XINÈS DE BARCELONA

(27/11/24 – 01/12/24) de Pere Sagristà-Ollé és un homenatge musicat a l’antic barri xino de Barcelona. Un espectacle evocador d’uns temps on, l’actual barri del Raval, va ser un indret d’esbarjo en el sentit més ampli del terme, mitificat i conegut mundialment.

IR

(27/11/24 – 01/12/24) parteix de la història de migració de les autores (i intèrprets) de l’obra: Ani Saghatelyan i Marta Pawlikowska. Es tracta d’una escena híbrida que reflexiona sobre la migració durant els anys quaranta dels polonis i armenis i dels camps de concentració de Sibèria.

LA MATERNITAT D'ELNA

(12/12/24 – 12/01/25), el ja clàssic de la casa dirigit per Josep Galindo i interpretat per Rosa Galindo (veu) i Franco Piccinno (piano), s’encarregarà d’acomiadar el 2024. La maternitat d’Elna, basada en l’obra homònima d’Assumpta Montellà i dramatúrgia de Pablo Ley, ens parla, a través de la música, dels camps d’Argelers i l’oasi que suposà la figura d’Elisabeth Eidenbenz per a tantes persones migrades.

I un any més, el Teatre Eòlia, en col·laboració amb el Centre Superior d’Art Dramàtic Eòlia, reafirma l’aposta per les noves creadores i intèrprets amb el cicle #EòliaEscenaEmergent, un aparador de nous talents, un primer trampolí per a la visibilitat vinculat als Treballs de Final de Grau de l’alumnat d’Eòlia. Així, durant l’octubre podrem veure Pròxima Estació (10/10/24 – 13/10/24) de Júlia Masnou, una comèdia amb aires de ciència ficció sobre un dia al metro de Barleona; The cryless little princess (17/10/24 – 20/10/24) de Lili Molina i Anna Climent, un espectacle sobre la mitificació de la infància de les nenes; i El tercer codi (24/10/24- 27/10/24) d’Encarna Laguna, una obra psicològica que ens fa reflexionar sobre el poder de les farmacèutiques i la sanitat privada.

Segueix-nos a les xarxes!