La mecànica de l'infortuni
CIA. Clémentine & Lisard
cICLE DE DANSA DE PROXIMITAT
19 - 21 juny 2026
T'APROPEM ALLÒ QUE ENS MOU, cicle de dansa de proximitat 2026
El duo de ballarins Clémentine Télesfort i Lisard Tranis porten a l’escenari l’expressivitat que neix del llenguatge corporal i dels reflexos físics que entren en joc a l’hora d’afrontar-se a circumstàncies diverses.
La mecànica de l’infortuni qüestiona la resiliència de l’ésser humà i exposa els patrons que es formen al cos davant d’un repte. Una reflexió sobre la capacitat creativa de l’imaginari, en què la ironia i l’humor serveixen com a desfogament.
Aquesta peça de dansa teatre i objectes desvela el grotesc de l’ésser i alhora, celebra la bellesa que resideix en les nostres errades maldestres d’on emergeix el que és genuí del gest.
Més informació
Clémentine Telesfort (FR) i Lisard Tranis (CAT) són dos artistes de dansa que han treballat junts des del 2017 amb diferents companyies com Guy Nader & Maria Campos, Lali Ayguadé i Roser Lopez Espinosa entre d’altres. Al llarg dels anys, van cultivar un llenguatge comú que els va portar a iniciar el seu propi camí artístic com a coreògrafs col·laboradors.
Tots dos van formar part de la companyia de postgrau VERVE de la Northern School of Contemporary Dance on tots dos van rebre el premi “Outstanding achievement Awàrd del seu any. Abans Lisard es va formar a l’Institut del Teatre de Barcelona i Clémentine a TrinityLaban Conservàtoire of Music and Dance de Londres. Des d’aleshores, cadascun ha continuat treballant amb coreògrafs internacionals com a intèrprets, però també col·laborant amb artistes de circ, videògrafs, músics i fotògrafs en projectes i encàrrecs col·laboratius.
La seva primera creació en comú, Scotoma (2021), es va presentar a diversos festivals nacionals i internacionals. l en 2024, van crear la seva primera obra de llarga durada per a sales teatrals, La Mecànica de l’Infortuni. Se’ls convida regularment a ensenyar en l’àmbit internacional, en festivals o com a artistes convidats en institucions i formacions professionals. l és a través de l’ensenyament del seu taller de partnering, “The Attentive Act”, que continuen investigant i aprofundint la seva pròpia pràctica física, alhora que amplien contínuament la seva comprensió i curiositat pel moviment.
Fitxa artística
CIA. CLÉMENTINE & LISARD
DIRECCIÓ I INTERPRETACIÓ:
Clémentine Telesfort & Lisard Tranis
Fitxa artística completa
DIRECCIÓ I INTERPRETACIÓ: Clémentine Telesfort & Lisard Tranis
MÚSICA ORIGINAL: Otis Jones
DISSENY D’IL·LUMINACIÓ: Gabriela Bianchi & Barnaby Booth
VESTUARI: Anna Solà
ESCENOGRAFIA: Josep Pijuan & Benet Jofre Jiménez
MIRADA EXTERNA: Hansel Nezza
ASSESSORAMENT: Alex Mesa, Doctor Cum Laude en Filosofia
PRODUCCIÓ/ACOMPANYAMENT: Lola Rodríguez Sánchez, La Mercería Cultural
UNA COPRODUCCIÓ amb Dansa Metropolitana
AMB EL SUPORT de Generalitat de Catalunya, Mercat de les Flors, Graner, Roca Umbert Fabricà de les Arts, L’Estruch Fàbrica de Creació, Can Gassol Mataró.
Dates: del 19 al 21 de juny de 2026
Gènere: dansa
Durada: 50 minuts
Horari: divendres i dissabte a les 20h. Diumenge a les 18h
Aquest espectacle forma part de T’apropem allò que ens mou, el primer cicle de dansa de proximitat, una iniciativa que forma part de la mesura Dansa als teatres de proximitat de Catalunya, una de les onze mesures del II Pla d’Impuls de la dansa 2023-2026.
General (web i taquilla) 15 €
Entrada per la resta d’espectacles del Cicle 13 €
Aconsegueix un codi descompte per la resta d’espectacles del cicle comprant per un primer espectacle.
Cultura Jove 10€
Estudiants d’Eòlia 7€
*Despeses de gestió no incloses.
Contacte de premsa:
Anna Espunya
teatre@eolia.cat / comunicacio@teatreolia.cat
També et pot interessar
El Piset. Un thriller immobiliari
de JOANA CASTELLANO i CIA. FACÒF
direcció EU MANZANARES
05 – 29 MARÇ 2026
El dibuixant de laberints
autoria NIL MARTÍN
direcció JÚLIA VALDIVIELSO
Beca Odisseu 2025
10 – 26 ABR 2026

