La mecànica de l'infortuni

CIA. Clémentine & Lisard
cICLE DE DANSA DE PROXIMITAT

19 - 21 juny 2026

T'APROPEM ALLÒ QUE ENS MOU, cicle de dansa de proximitat 2026

El duo de ballarins Clémentine Télesfort i Lisard Tranis porten a l’escenari l’expressivitat que neix del llenguatge corporal i dels reflexos físics que entren en joc a l’hora d’afrontar-se a circumstàncies diverses.

La mecànica de l’infortuni qüestiona la resiliència de l’ésser humà i exposa els patrons que es formen al cos davant d’un repte. Una reflexió sobre la capacitat creativa de l’imaginari, en què la ironia i l’humor serveixen com a desfogament.

Aquesta peça de dansa teatre i objectes desvela el grotesc de l’ésser i alhora, celebra la bellesa que resideix en les nostres errades maldestres d’on emergeix el que és genuí del gest.

Clémentine Telesfort (FR) i Lisard Tranis (CAT) són dos artistes de dansa que han treballat junts des del 2017 amb diferents companyies com Guy Nader & Maria Campos, Lali Ayguadé i Roser Lopez Espinosa entre d’altres. Al llarg dels anys, van cultivar un llenguatge comú que els va portar a iniciar el seu propi camí artístic com a coreògrafs col·laboradors.

Tots dos van formar part de la companyia de postgrau VERVE de la Northern School of Contemporary Dance on tots dos van rebre el premi “Outstanding achievement Awàrd del seu any. Abans Lisard es va formar a l’Institut del Teatre de Barcelona i Clémentine a TrinityLaban Conservàtoire of Music and Dance de Londres. Des d’aleshores, cadascun ha continuat treballant amb coreògrafs internacionals com a intèrprets, però també col·laborant amb artistes de circ, videògrafs, músics i fotògrafs en projectes i encàrrecs col·laboratius.

La seva primera creació en comú, Scotoma (2021), es va presentar a diversos festivals nacionals i internacionals. l en 2024, van crear la seva primera obra de llarga durada per a sales teatrals, La Mecànica de l’Infortuni. Se’ls convida regularment a ensenyar en l’àmbit internacional, en festivals o com a artistes convidats en institucions i formacions professionals. l és a través de l’ensenyament del seu taller de partnering, “The Attentive Act”, que continuen investigant i aprofundint la seva pròpia pràctica física, alhora que amplien contínuament la seva comprensió i curiositat pel moviment.

Fitxa artística

CIA. CLÉMENTINE & LISARD

DIRECCIÓ I INTERPRETACIÓ: 

Clémentine Telesfort & Lisard Tranis

DIRECCIÓ I INTERPRETACIÓ: Clémentine Telesfort & Lisard Tranis

MÚSICA ORIGINAL: Otis Jones

DISSENY D’IL·LUMINACIÓ: Gabriela Bianchi & Barnaby Booth

VESTUARI: Anna Solà

ESCENOGRAFIA: Josep Pijuan & Benet Jofre Jiménez

MIRADA EXTERNA: Hansel Nezza

ASSESSORAMENT: Alex Mesa, Doctor Cum Laude en Filosofia

PRODUCCIÓ/ACOMPANYAMENT: Lola Rodríguez Sánchez, La Mercería Cultural

UNA COPRODUCCIÓ amb Dansa Metropolitana

AMB EL SUPORT de Generalitat de Catalunya, Mercat de les Flors, Graner, Roca Umbert Fabricà de les Arts, L’Estruch Fàbrica de Creació, Can Gassol Mataró.

També et pot interessar